Jakopään remontti ja vaihtotyöt

Teemme auton jakopään remontin ja vaihtotyöt ammattitaidolla ja kokemuksella.

Auton jakopään vaihtotyö

Jakohihna ja sen kiristin ja ohjainrullat kuluvat käytössä. Tyypillinen vaihtoväli on 90 000 km - 200 000 km tai tietty määrä vuosia.

Vaihdamme jakopään huollossa hihnasarjan, joka sisältää hihnan ja tarvittavat rullat ja kiristimen.

Mikäli jakohihna pyörittää auton vesipumppua, niin tämän vaihtoa suositellaan samalla ja lisäksi myös edullinen moniurahihna kannattaa vaihtaa. Nämä ovat asioita, jotka joka tapauksessa usein joudutaan irroittamaan jakopään vaihtotyön yhteydessä ja tällöin ne ovat edullisinta vaihtaa samalla.

Hihnan katkeamisella tai kiristimen pettämisellä on kalliit seuraukset. Kun moottorin jako menee sekaisin esimerkiksi hihnan katketessa, osuvat männät venttiileihin ja iskevät ne solmuun ja mahdollisesti myös kiinni kanteen tai sylinteriin. Tällöin moottori on käyttökelvoton.

Jaon seottua moottoriremontti voi olla tuhansien eurojen korjaus ja pahan tuhon jälkeen jopa toisen moottorin hankinta voi tulla halvemmaksi. Pahinta onkin, että ennen tuhoa ei välttämättä syty mitään varoitusvaloa. Siksi joskus kalliiltakin tuntuva jakopään huolto ajallaan on säästöä pitkällä aikavälillä.

auton jakopaan vaihtotyo

Pyydä tarjous jakopään vaihtotyöstä

Lähetä meille tarjouspyyntö alapuolelta ja saat vastaukseksi tarjouksen ja ehdotuksen ajankohdasta.